Nieuwsflits Bureau Wsnp: Vacature Beleidsmedewerker Wsnp


Bureau Wsnp is op zoek naar een nieuwe beleidsmedewerker Wsnp. Wij nodigen ook Wsnp-bewindvoerders van harte uit om te solliciteren! In dit bericht vindt u de details.
Wilt u meer weten over de functie? Neem dan contact op met Rob de Nas, hoofd Bureau Wsnp via 06-13778877 of r.dnas@rvr.org.
Waarom u bij ons wilt werken
- Werken bij een klantgerichte organisatie met een maatschappelijk doel.
- Ontwikkelingsmogelijkheden binnen een innovatieve en dynamische organisatie.
- Een informele en collegiale werkomgeving met korte lijnen.
- Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
De afdeling
Bureau Wsnp is door het ministerie van J&V belast met de uitvoering van een deel van de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp). Een onderdeel daarvan is het selecteren van bewindvoerderorganisaties en het beheer van het register bewindvoerders, ontwikkeling van beleid voor de uitvoering van de Wsnp en het adviseren over toekomstige ontwikkelingen.
Een enthousiast team, bestaande uit 8 medewerkers en een leidinggevende, werkt dagelijks aan de uitvoering van de Wsnp en verwante projecten.
De functie
Als beleidsmedewerker Wsnp:
- vertegenwoordigt u Bureau Wsnp in/bij werkgroepen, commissies, studiedagen, etc;
- verzorgt u voorlichtingsbijeenkomsten en cursussen voor ketenpartners en schuldhulpverleningsorganisaties;
- beantwoordt u vragen die gesteld worden aan de telefonische helpdesk en via de mail;
- signaleert u ontwikkelingen en problemen in de uitvoering van de Wsnp, en daarnaast in de schuldhulpverlening en toeleiding naar de Wsnp, en denkt u mee over oplossingen en kansen;
- voert u audits uit bij bewindvoerderorganisaties tijdens kantoorbezoeken;
- levert u input voor de externe communicatie (nieuwsbrieven, de website, social media, etc.);
- voert u in voorkomend geval zelfstandig projecten uit;
- voert u taken uit in het kader van het beheer van het bewindvoerderregister en de subsidiesystematiek (controles, ontwikkelen en beheren administratieve procedures, productiebegeleiding nieuwsbrieven);
- werkt u samen met andere collega’s binnen de Raad voor Rechtsbijstand voor het uitvoeren van onderzoek en het verrijken van het kenniscentrum Wsnp.
Noot: als beleidsmedewerker heeft u een basispakket aan taken en verantwoordelijkheden, maar zult u daarnaast ook nog een specifiek aandachtsgebied toegewezen krijgen.
Wat vragen wij?
- Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding op sociaal-juridisch, financieel of ander relevant gebied.
- Uitgebreide kennis van en ervaring binnen het schuldendomein.
- Uitgebreide en aantoonbare ervaring als beleidsmedewerker of Wsnp-bewindvoerder.
- U beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
- U beschikt over een goede beheersing van het Nederlands, zowel mondeling als op schrift.
- U kunt snel schakelen van en naar uiteenlopende taken/werkzaamheden.
- U bent initiatiefrijk, klant- en kwaliteitsgericht, organisatiesensitief, resultaatgericht en stressbestendig.
- Niet bang voor nieuwe dingen die nog niet duidelijk omkaderd zijn.
- U beschikt over een hoge mate van zelfstandigheid (incl. het zelf stellen van prioriteiten), nauwkeurigheid en omgevingsbewustzijn.
- U kunt goed samenwerken met collega’s en ketenpartners.
- U kunt uit de voeten met CRM en Microsoft-applicaties (in elk geval Office).
Als pré gelden:
- U beschikt over kennis en/of ervaring in relatie tot ondernemerschap.
- Beschikbaarheid op woensdagochtend.
Wat bieden wij?
- Een leuke baan in een informeel en professioneel team binnen een werkveld dat op dit moment volop in beweging is.
- u krijgt een zelfstandige functie en ruimte voor eigen invulling en creativiteit binnen een afdeling waar in een hoog tempo wordt gewerkt.
- Veel aandacht en ruimte voor uw professionele en persoonlijke ontwikkeling en talentgericht werken.
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Een werkweek van 28 tot 36 uur waarbij u het merendeel van de week thuis werkt. De standplaats is Den Bosch. In Utrecht beschikken we over een flexlocatie.
- De functie is ingeschaald in schaal J (salaris van minimaal € 3.774,- en maximaal € 5.135,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur) conform de CAO Rechtsbijstand.
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een eindejaarsuitkering (8,3%).
- Veel aandacht voor vitaliteit en gezondheid van medewerkers zoals (tegemoetkoming in de kosten van) een sportabonnement, fietsplan, fit & fun activiteiten, leefcoach, etc.
- Een goede balans tussen werk en privé (flexibel en hybride werken).
- Goede en ergonomische faciliteiten om uw werk thuis goed te kunnen doen (laptop, smartphone, bureau en beeldscherm).
Informatie en solliciteren
Heeft u interesse? Solliciteren kan t/m 2 november 2022 via sollicitatie@rvr.org. Stuur uw motivatiebrief en cv mee. Heeft u vragen of wilt u meer weten over de functie? Neem dan contact op met Rob de Nas, hoofd Bureau Wsnp via 06 - 13 77 88 77 of r.dnas@rvr.org.
Om eventuele belangenverstrengeling te voorkomen verzoeken wij kandidaten een overzicht mee te sturen van andere (on)betaalde werkzaamheden en/of nevenactiviteiten, dan wel dit nadrukkelijk te vermelden in het CV.
Iedereen is welkom te solliciteren ongeacht gender, leeftijd of achtergrond. Bij de Raad zien we juist dat door het inbrengen van verschillende perspectieven en standpunten onze dienstverlening verder verbetert. Wel vragen wij een VOG te overleggen en legt u de ambtseed of -belofte af.
Een assessment of TMA kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
